SEO, czyli Search Engine Optimization, to różne działania wpływające na widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach, przede wszystkim w Google. Dobrze wykonane pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala na osiągnięcie wysokiej pozycji wśród wyników wyszukiwania.
Po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę Google pokazuje użytkownikom wyniki powiązane z tą frazą. Trafienie na pierwszą stronę w Google zwiększa szansę na dotarcie do nowych klientów, ponieważ większość osób korzystających z wyszukiwarki sprawdza tylko pierwszą stronę wyników. Wykonując szereg działań pozycjonujących sklep, mamy dużą szansę dostać się do TOP10. Dzięki tak zwanym organicznym wynikom wyszukiwania nie trzeba płacić za reklamę.
Oczywiście pozycjonowanie to proces długotrwały, jednak zdecydowanie warto na niego postawić. Przykładowo, dobrze napisany artykuł, z odpowiednimi frazami kluczowymi potrafi wyświetlać się na pierwszej stronie Google nawet kilka lat po jego publikacji, dając stały dopływ nowych użytkowników na stronę.
Pozycjonowania można się nauczyć. Jednak często pozycjonując sklep samemu, właściciele robią to na zasadzie prób i błędów, przez co nie osiągają satysfakcjonujących wyników swojej pracy. Dlatego też warto zlecić pozycjonowanie swojego sklepu agencji. Dzięki temu masz pewność, że sklep znajdzie się wysoko w Google.
W agencjach zajmujących się pozycjonowaniem pracuje szereg specjalistów, którzy mają doświadczenie w pozycjonowaniu e-commerce. Zajmą się oni stworzeniem całej strategii SEO. Posiadają odpowiednią wiedzę i narzędzia do optymalizacji stron. Agencja pomoże stworzyć odpowiedni content (artykuły na bloga, opisy produktów i kategorii), dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować kod strony czy też wykonać odpowiednie linkowanie (zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne). Dodatkowo specjaliści są na bieżąco z aktualizacjami wprowadzanymi przez Google, dzięki czemu są w stanie stale ulepszać stronę zgodnie z wymaganiami algorytmów.
Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie może zwiększyć zyski ze sprzedaży w sklepie internetowym. Jeśli nie mamy pewności, czy zrobimy to dobrze, lub jeśli nasze działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów - wtedy warto skorzystać z pomocy agencji. Dzięki temu osiągniemy wysoką pozycję w wyszukiwarce oraz dotrzemy do nowych osób, które w przyszłości mogą stać się klientami naszego sklepu.