25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Każdy posiadacz telewizora z pewnością nie raz zetknął się z jakimś rodzajem awarii – brak obrazu, brak dźwięku, brak możliwości włączenia urządzenia czy też pojawiające się zakłócenia. Do tego dochodzą awarie systemów operacyjnych – każdy Smart TV narażony jest na różnego rodzaju problemy z oprogramowaniem. Wyjaśniamy, jakie są najczęstsze przyczyny usterki telewizorów.
Najczęstszym problemem związanym z telewizorem jest brak możliwości włączenia urządzenia. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być bardzo dużo. Zdarza się, że problem nie dotyczy samego telewizora, a np. zasilacza czy kabla. Uszkodzenie matrycy lub innego podzespołu również może być odpowiedzialne za brak obrazu w telewizorze. Jeżeli wykluczysz bardziej banalne przyczyny – konieczne będzie przeprowadzenie dokładnej diagnostyki urządzenia; tylko tak można w stu procentach stwierdzić, w czym leży problem. Zawsze powinien to robić profesjonalista – samodzielne majsterkowanie przy telewizorze często prowadzi do jeszcze bardziej rozległych uszkodzeń.
Jeżeli nie możesz włączyć telewizora, w pierwszej kolejności sprawdź, czy to nie zasilacz lub kable uległy uszkodzeniu – wystarczy wymiana tych komponentów, a problem zostanie rozwiązany. Spróbuj przeprowadzić reset telewizora, a jeżeli obraz w dalszym ciągu się nie pojawił, być może to inne urządzenie uległo awarii. Dekoder, odtwarzacz DVD, Blu-ray – sprawdź, czy na innym źródle sygnału obraz również nie będzie widoczny. Warto pamiętać o tym, że uszkodzone gniazdko również będzie odpowiedzialne za taki problem.
Jeżeli w Twoim telewizorze nie ma obrazu, jednak słyszysz dźwięk, uszkodzeniu mogły ulec diody LED – poświeć latarką matrycę telewizora. Jeżeli w tym miejscu obraz się pojawi – konieczna będzie wizyta w serwisie. Specjalista przyjrzy się problemowi – być może stwierdzi konieczność wymiany podświetlenia matrycy. Czarny ekran telewizora może być również oznaką, że należy wymienić moduł zasilania.
Dziś większość z nas filmy i seriale ogląda na platformach internetowych: Netflix, HBO GO, Apple TV czy Amazon Prime Video. Podobnie jest zresztą z muzyką, a Tidal, Spotify i Deezer biją rekordy popularności. Korzystanie z tych platform na telewizorze możliwe jest dzięki wbudowanemu modułowi Wi-Fi na naszych Smart TV. Bardzo często jednak użytkownicy zgłaszają problemy z łącznością – co zrobić, jeżeli nasze urządzenie nie łączy się z siecią?
Choć wydaje się to najbardziej oczywiste i banalne – często nie zdajemy sobie sprawy z przypadkowego wyciszenia telewizora. Sprawdź, czy na pilocie nie została wybrana funkcja MUTE. Pomocne może być uaktualnienie oprogramowania, reset urządzenia, a w dalszej kolejności – przywrócenie ustawień fabrycznych. Podobnie, jak w przypadku problemów z obrazem – przyczyną mogą być uszkodzone, nieprawidłowo podłączone kable (np. kabel HDMI).
Poważniejsza awaria wiąże się już niestety z uszkodzeniem głośników telewizora. Jeżeli masz taką możliwość, spróbuj podłączyć do Twojego urządzenia głośniki zewnętrzne – jeżeli popłynie z dźwięk, wiesz już, co jest powodem problemu. Konieczna będzie naprawa wbudowanych głośników telewizora – skontaktuj się z profesjonalnym serwisem RTV. Jeżeli korzystasz z zestawu kina domowego – być może problem leży w głośniku zewnętrznym lub w innej części zestawu.
Samoczynne uruchamianie lub wyłączanie się telewizora może świadczyć o problemach z instalacją zasilającą – urządzenie przechodzi wtedy do opcji stand by. Zwróć uwagę na warunki, z jakich korzystasz z urządzenia, ponieważ nieodpowiednia temperatura i wilgoć również mogą być powodem problemu. Warto byłoby sprawdzić, czy uszkodzeniu nie uległ np. moduł T – Con (inne moduły także należy sprawdzić pod kątem usterki).
Jeżeli masz problem ze swoim telewizorem – zapraszamy do IVITER Serwis. Podejmiemy się naprawy każdej awarii i każdego modelu urządzenia. Zawsze chętnie służymy pomocą i dobrą radą. Jako specjaliści jesteśmy w stanie doradzić w kwestii najrozsądniejszego sposobu naprawy oraz sprawnie przeprowadzić usługę. Zapraszamy do kontaktu!