Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
AR w promocji sztuki, poznaj filtr #zwitkacujsię
Autor: WP(lca.pl) - 2022-11-28 08:02:06
Nowoczesne rozwiązania technologiczne coraz mocniej przedzierają się do naszego realnego świata. Przykładem jest technologia AR, która coraz częściej używana jest do promocji sztuki. Dlaczego rzeczywistość rozszerzona może być przyszłością dla świata kultury? Co warto wiedzieć o filtrze #zwitkacujsię? Zapoznaj się z tym niezwykle ciekawym zagadnieniem!
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Czy można połączyć świat realny z tzw. rzeczywistością alternatywną, cyfrową? Okazuje się, że tak. I dziś ma to bardzo wymierne zastosowanie! Przykładem łączenia realnego i wirtualnego świata jest AR.

Czym jest AR i jak wykorzystuje się go w promocji sztuki?

AR (z angielskiego Augmented Reality) to tzw. rzeczywistość rozszerzona. Pozwala w wyraźny sposób połączyć wrażenia rzeczywiste z możliwościami rzeczywistości wirtualnej, na której oparty jest tzw. VR. Coraz częściej wykorzystuje się ją w marketingu i promocji, gdyż zapewnia niezwykłe doznania i ma ogromne możliwości!

Jak działa AR? Na widziany przez nas obraz nakładana jest dodatkowo struktura cyfrowa. Widzimy więc np. pokój, galerię sztuki, salon samochodowy, ale przed nami nie ma pustej przestrzeni, a wizualizacja określonego obiektu. Może to być między innymi nowy pojazd przed premierą, obiekt edukacyjny czy… rzeźba!

AR w promocji sztuki ma bardzo szerokie zastosowanie. Dzięki temu możemy ujrzeć największe dzieła artystyczne na świecie, w praktyce pozostając w domu. Obrazy Rembrandta, rzeźby Michała Anioła albo inne legendarne wytwory kultury są dostępne na wyciągnięcie ręki. Przykładem promocji sztuki (szczególnie wśród młodych osób) jest akcja #zwitkacujsię, nawiązująca do dzieł Witkacego – naszego wybitnego pisarza i malarza.

#zwitkacujsię - Foto: Materiały prasowe

Przeczytaj więcej: Selfie zwitkacyzowane

Co warto wiedzieć o filtrze #zwitkacujsię? Na czym polega zabawa?

Zanim wytłumaczymy wszelkie zagadnienia akcji #zwitkacujsię, warto zapoznać się z kwestią filtrów. Technologia AR umożliwia nakładanie na przedmioty lub ludzi różnych nakładek z ciekawymi efektami wizualnymi. To pozwala praktycznie całkowicie odmienić nasz wygląd! AR w promocji sztuki Witkacego i tego rodzaju nakładki wykorzystali właśnie pomysłodawcy akcji #zwitkacujsię.

Na czym polega ta zabawa? Użytkownicy wrzucają na profile w mediach społecznościowych zdjęcia swoich twarzy, wyglądających na obrazy Witkacego. Widać charakterystyczne rysy „stylu zakopiańskiego”, ciekawą kolorystykę, powiększone oczy i usta. Nasze sylwetki wyglądają praktycznie tak, jakby namalował je sam mistrz.

Akcja okazała się prawdziwym sukcesem. Selfie z Witkacym zrobiono już ponad 150 tysięcy razy. Hasło #zwitkacujsię pozwala przeglądać te nowoczesne dzieła i bawić się sztuką tak, jak lubimy – w nowoczesny sposób. Celem akcji jest uświadomienie młodym użytkownikom nowoczesnych technologii, jak tworzył Stanisław Ignacy Witkiewicz i dlaczego ten polski artysta jest warty uwagi. Z pewnością AR pozwoli nam na więcej takich akcji w przyszłości!

 

#zwitkacujsię - Foto: Materiały prasowe

więcej na portalu Uzdalnieni.pl - portal pełen inspiracji

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 118

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 123

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 125
 

Copyright - 2001- 2023 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,137s - V: A0.99 - C: 0 - D: 09.26.2018 12:07:04