Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Niedobór witaminy B6: niewidoczny wróg naszego układu nerwowego
Autor: WP(lca.pl) - 2024-03-26 13:23:20
Witamina B6, znana również jako pirydoksyna, to jeden z kluczowych składników naszej diety, który przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ta niezwykle ważna substancja jest niezbędna do produkcji czerwonych krwinek, przemiany białek i tłuszczów, a także do produkcji neuroprzekaźników, które są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania naszego układu nerwowego. Z tego powodu niedobór witaminy B6 może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, w tym objawów neurologicznych.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Niedobór witaminy B6 - cichy zabójca

Niedobór witaminy B6 jest często niewykrywany i zaniedbywany, a jego objawy mogą być łatwo pomylone z innymi stanami zdrowotnymi. Problem polega na tym, że niedobór ten może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, zwłaszcza dla naszego układu nerwowego.

Objawy neurologiczne związane z niedoborem witaminy B6 mogą obejmować drętwienie i mrowienie w kończynach, zaburzenia równowagi, trudności z koordynacją ruchową, a nawet depresję i zmęczenie. W skrajnych przypadkach niedobór witaminy B6 może prowadzić do poważniejszych problemów, takich jak neuropatia obwodowa czy nawet zaburzenia psychiczne.

Jak rozpoznać niedobór witaminy B6?

Jak już wcześniej wspomniano, objawy niedoboru witaminy B6 mogą być mylące i łatwe do przeoczenia. Dlatego kluczowe jest zrozumienie, jakie są typowe objawy niedoboru tej witaminy. Poza już wspomnianymi objawami neurologicznymi, niedobór witaminy B6 może objawiać się również zmęczeniem, osłabieniem, zmianami skórnymi, jak np. zapaleniem skóry, a nawet anemią. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, warto skonsultować się z lekarzem i wykonać odpowiednie badania.

Jak zapobiegać niedoborowi witaminy B6?

Zapobieganie niedoborowi witaminy B6 nie jest trudne, ale wymaga świadomości i odpowiedniej troski o naszą dietę. Witamina B6 występuje naturalnie w wielu produktach spożywczych, takich jak mięso, ryby, warzywa strączkowe, ziemniaki, banany, czy orzechy. Zbilansowana dieta, bogata w te produkty, powinna dostarczyć nam odpowiedniej ilości witaminy B6.

Jednak w niektórych przypadkach, szczególnie w przypadku osób starszych, kobiet w ciąży, osób z chorobami przewlekłymi, czy osób stosujących niektóre leki, może być konieczne suplementowanie witaminy B6. W takim przypadku zawsze warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem.

Podsumowując, witamina B6 jest kluczowym elementem naszej diety, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Niedobór tej witaminy może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, w tym objawów neurologicznych. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o odpowiednią ilość witaminy B6 w naszej diecie, a w razie potrzeby skonsultować się z lekarzem w celu suplementacji. Pamiętajmy, że nasze zdrowie jest najważniejsze!

Więcej informacji o niedoborach witaminy B6 znajdziesz na stronie https://cheers.com.pl/wiedza/niedobor-witaminy-b-witamina-b6-b9-b12/ - zachęcamy do lektury.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,839s - V: A0.99 - C: 0 - D: 03.01.2024 13:02:31