>
Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do reklamacji zakupionego towaru. Prawo to dotyczy także tych produktów, które zostały zakupione na przecenie. Dlatego praktyka stosowana przez sprzedawców, czyli informowanie, że przeceniony towar nie podlega reklamacji jest po prostu bezprawna.
Nie mamy prawa do reklamowania zakupionego na promocji towaru tylko wówczas, kiedy podczas zakupu zostaniemy poinformowani przez sprzedawcę o konkretnych wadach towaru. Zgodnie z art. 7 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przedsiębiorca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową, tylko wtedy, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć o wadach kupionego towaru. Czyli, kupując świadomie uszkodzony towar jednocześnie wyrażamy zgodę na pozbawienie się prawa do ewentualnego reklamowania usterek. Dotyczy to jednak wyłącznie określonych wad. Informacja o ich istnieniu musi być konkretna, a wyłączenie odpowiedzialności następuje tylko w odniesieniu do niej, co oznacza, że wady, o których sprzedawca nas nie poinformował możemy zareklamować.
Sprzedający nie może też zastrzec, iż produkty zakupione w sprzedaży promocyjnej nie podlegają reklamacji. Ogólnikowe stwierdzenie, że przeceniony towar ma wady nie jest uznawane za odpowiednie poinformowanie klienta. Pamiętajmy o tym robiąc okazyjne zakupy podczas wyprzedaży i nie dajmy się wpuścić w maliny.
Niestety sprzedawca może zastrzec, że przecenione buty nie podlegają zwrotowi i wówczas to, czy możemy dokonać zwrotu zależy wyłącznie od niego.
Pamiętajmy zatem, zanim dokonamy zakupu najpierw należy dokładnie obejrzeć towar i zasięgnąć wyczerpujących informacji od sprzedającego.