>
Stojak serwisowy do roweru – czemu służy?
Nie ulega wątpliwości, że obecnie rowery stały się jednym z najchętniej użytkowanych, najbardziej preferowanych i ulubionych form transportu. Jeździmy nimi dosłownie wszędzie, wykorzystujemy je również do wielu celów. Niekiedy jednak zdarza się, że niezbędna jest szybka naprawa, a my nie mamy czasu lub pieniędzy na dojazd do serwisu. W naszym poradniku znajdziesz kilka bardzo pomocnych i prostych rozwiązań na naprawę roweru, między innymi przy użyciu stojaka serwisowego do roweru.
Stojak serwisowy pozwoli nam na bezpieczne i sztywne umiejscowienie rowera w takim miejscu i pozycji, by był on wygodny do rozłożenia lub innego rodzaju czynności naprawczych. Ponadto stojak rowerowy serwisowy zabezpiecza rower przed upadkiem, porysowaniem, uszkodzeniem i daje nam wygodę podczas naprawy. Ten element pozostaje pierwszym podstawowym punktem na liście domowych serwisów tego typu sprzętów. Mamy wówczas spokojną głowę, wolne ręce i pewność, że podczas naprawy – nie wydarzy się nic złego, a rower pozostanie w stabilnej, dopasowanej do nas pozycji.
Stojak rowerowy serwisowy – ile kosztuje?
Stojak rowerowy serwisowy to akcesorium wielofunkcyjne, które jest w stanie dowolnie dostosowywać pozycję i wysokość podnoszenia oraz układania roweru. W sklepie sportowym decathlon.pl znajdziesz stojaki wykonane z najwyższej jakości materiałów w konkurencyjnych cenach. Takie akcesorium przyda się każdemu miłośnikowi wycieczek rowerowych, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze na naprawach. Oferowane na rynku stojaki rowerowe są wyposażone w różne elementy np. trzonek teleskopowy czy półkę z magnesem. Są to sprzęty odpowiednio wytrzymałe i stabilne, które mogą służyć nam przez wiele lat. Dzięki nim jesteśmy w stanie dynamicznie dostosować smarowanie hamulców, ustawić przerzutki, sprawdzić łańcuch i nie tylko!
Jak naprawić rower? Najczęstsze problemy
— Przebite koło — Największy kłopot powstaje, gdy jesteśmy aktualnie w trakcie wyprawy, a niespodziewanie złapiemy tzw. kapcia. Nie warto jednak tracić nadziei! Mając przy sobie odpowiednie akcesoria, szybko uporamy się z usterką. W pierwszej kolejności ściągamy łyżkami koło, oponę i dętkę. Następnie musimy znaleźć miejsce, w którym koło zostało przebite i zakleić dętkę klejem. Po jego wyschnięciu, pozostaje nam tylko napompować koło i ruszać w trasę.
— Wystrzelenie szprychy — Pamiętajmy, że jeśli spotka nas sytuacja, gdy w czasie jazdy wystrzeli pojedyncza szprycha, nie oznacza to końca wycieczki. Wystarczy, że poluźnimy szprychy znajdujące się obok uszkodzonej. Problem możemy rozwiązać również, gdy potrafimy centrować. Najlepiej jest ćwiczyć w wolnym czasie na starym kole, którego nie używamy już w rowerze.