Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Jak reklamować wadliwe towary?
Autor: CP (lca.pl) - 2014-03-17 19:57:40
Przy okazji Światowego Dnia Konsumenta warto dołączyć do grona świadomych konsumentów i znać swoje prawa, by wiedzieć, do jakiej instytucji odwołać się w razie ich naruszenia.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Podziękuj
Reklama

Konsument  w języku potocznym jest to osoba, która konsumuje lub nabywa towary i usługi; inaczej – ogniwo występujące na końcu łańcucha ekonomicznego. W polskim prawie konsument został zdefiniowany w kodeksie cywilnym jako "osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową".

Uprawnienia konsumentów wynikają z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141 pod poz. 1176 ze zm.). Obowiązki przedsiębiorcy dotyczą trzech głównych zakresów: informacji na temat produktu, wydania go i ewentualnego reklamowania.

Jeżeli chodzi o informacje, to obowiązkowe jest umieszczenie ceny na produkcie, bo na tej podstawie konsument podejmuje decyzję o zakupie. Niezbędne są również dane na temat producenta lub importera.

Wydając nam zakupiony towar sprzedawca musi przekazać nam wszystkie informacje, które pozwola nam właściwe użytkować daną rzecz. Jeżeli zakup wiąże się z montażem, to sprzedawca odpowiada również za nieprawidłowości, które powstaną w wyniku ewentualnych błędów. Podobnie ma się rzecz ze źle przetłumaczoną instrukcją.

Gdy ujawnia się wada towaru to konsument ma 2 miesiące na zgłoszenie niezgodności towaru z umową. Okres gwarancji obowiązuje przez 2 lata, chyba że gwaracja obejmuje dłuższy okres. Powinniśmy uzyskać pisemne potwierdzenie zgłoszenia reklamacji. Sprzedawca ma 14 dni na odniesienie się do naszego zgłoszenia.

Możemy zażądać naprawy lub wymiany reklamowanego towaru, w zależności od naszych preferencji. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy naprawa znacznie przewyższa wartość rzeczy, ale wtedy również musimy się na to zgodzić.

Jeżeli nie da się naprawić lub zamienić uszkodzonej rzeczy, konsument może zażądać obniżenia ceny w zakresie, jaki odpowiada uszkodzeniu.

Ostatecznością jest jednostronne odstąpienie od umowy, np. gdy naprawa nie jest możliwa a wycofano już ten towar z produkcji. W takim przypadku nie jest wymagana zgoda sprzedawcy i umowę taką uważa się za niebyłą.

Istotną dla konsumetów może być zasada domniemanej odpowiedzialności sprzedawcy za wadę, która ujawni się do 6 miesięcy od zakupu. Nawet jeżeli powstała ona z winy producenta, odpowiada za nią sprzedający.

Marek Franków - Foto: CP(lca.pl)
- Około 70 proc. reklamacji udaje się załatwić polubownie – mówi Marek Franków, prawnik i mediator legnickiej delegatury inspekcji handlowej we Wrocławiu.

Niezadowoleni ze sposobu rozpatrzenia reklamacji konsumenci mają prawo złożyć odwołanie od decyzji reklamacyjnej do sklepu lub zwrócić się o pomoc do instytucji konsumenckich: Miejskiego Rzecznika Konsumentów (w Urzędzie Miasta) lub oddziałów Federacji Konsumentów (właściwych miejscowo dla miejsca zamieszkania konsumenta) albo do Inspekcji Handlowej (właściwej miejscowo dla siedziby przedsiębiorcy).

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Podziękuj
Reklama - sponsor działu


Polecamy
Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 154

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 161
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 1,646s - V: A1.00 - C: 0 - D: 06.05.2024 20:39:13 CO: