We Wrocławiu nietrudno o pracę dla ekstrawertyka – główną część działalności stanowią tutaj usługi, w tym handel i turystyka, które opierają się na ciągłym przebywaniu wśród ludzi.
W handlu kluczowe jest zareklamowanie produktu w sposób, który nie pozostawi wątpliwości i każe klientowi sięgnąć do portfela. Wymagana jest więc wysoka umiejętność perswazja, ale też kultura osobista – cienka granica dzieli bezpośredni marketing od nachalności. Od handlowca wymaga się również, aby był trochę psychologiem – poznał dokładnie charakter i potrzeby klienta i dopasował do niego odpowiedni produkt – a tego nie uda się osiągnąć bez szczerego zaangażowania w rozmowę. Jeśli uważasz, że praca w obsłudze klienta we Wrocławiu to branża, w której się spełnisz, masz do wyboru mnóstwo podmiotów, które oferują takie właśnie stanowiska – wiele ogłoszeń znajdziesz właśnie na portalu GoWork.pl.
Na nieco innym poziomie funkcjonuje doradca. Podobnie jak handlowiec wsłuchuje się on w wymagania rozmówcy, ale w zupełnie innym celu. Jego zadaniem nie jest sprzedawanie usług czy produktów, ale podpowiadanie klientowi najlepszych rozwiązań w życiu zawodowym i osobistym. Oznacza to sporą odpowiedzialność, ale też satysfakcję i również wymaga kontaktu z drugim człowiekiem.
Do zawodów, w których wpisane jest nieustanne przebywanie z ludźmi, należą również te z branży socjalnej – pracownicy społeczni, nauczyciele, opiekunowie dzieci i osób starszych – wszyscy wchodzą w głębokie, długofalowe interakcje ze swoimi klientami, petentami czy podopiecznymi, a taki poziom zaangażowania wymaga otwartości i chęci do komunikacji.
Na jakie zawody w ogłoszeniach o pracę zwrócić uwagę, gdy przebywanie z ludźmi jest twoim żywiołem? Bez problemu znajdziesz liczne oferty dla przedstawicieli handlowych – zapotrzebowanie na nich jest we Wrocławiu ogromne, co znów okazuje ilość ogłoszeń o pracę na GoWork.pl.
Głęboką więź z klientem nawiązują także trenerzy personalni – reprezentanci bardzo mocno rozwiniętej we Wrocławiu branży fitness. Codzienne treningi są okazją nie tylko do obserwowania rozwoju podopiecznego, ale i do poznania jego historii – trzeba być na to przygotowanym. Sytuacja ta jest oczywista w przypadku psychologów, terapeutów i coachów – oni również nie mogą obawiać się kontaktów z ludźmi.
Praca z ludźmi wymaga wysoko rozwiniętych kompetencji społecznych. Dla jednych stanowią one cechę wrodzoną, inni muszą trochę popracować, aby osiągnąć odpowiedni poziom. Na szczęście wiele da się poprawić dzięki uczestnictwu w szkoleniach czy kursach, rozwijających kompetencje miękkie – np. umiejętność rozwiązywania konfliktów i mediacji, asertywność, zdolność zarządzania własnym czasem, umiejętności przywódcze.
Dzięki wyniesieniu pożądanych cech na najwyższy poziom ekstrawertyk może oczekiwać szybkiego awansu – z szeregowego pracownika na przywódcę zespołu, managera czy kierownika – a to oznacza także wyższą płacę.